Macam Mana Aku Boleh Start Dengan Young Living?

by - October 18, 2020

 

 

Hi korang. 

Assalammualaikum. 

Harini aku tergerak hati nak share pasal Young Living journey aku. Sekarang aku perasan memang tengah trend gila pasal Young Living kan? Aku pulak dah lama beli set PSK YL masa 2018 lagi. Masa tu macam entah, just following the trend. Main kutu, pastu bila dapat taktau apa fungsi, main diffuse je suka-suka pastu set tu berhabuk. 

 

PSK Set Young Living Tu Best Ke? 

Okay, kalau kau tanya aku, mesti lah best! Ni lah dia PSK set tau, harga dia RM 750, korang akan dapat 1 diffuser dan akan dapat 13 oils 5ml. BEST SANGAT! Dan kesemua oils ni ada fungsi dan benefit yang tersendiri. Korang boleh diffuse, boleh inhale, boleh sapu. 

Kenapa Young Living Oils Ni Best?

Aku start jatuh cinta dengan oils ni sejak tahun lepas (2019). Masa aku pregnant, aku selalu sangat selsema dan batuk. Selsema tu lah yang paling kerap OMG. Aqilah selsema je mesti aku akan jangkit. Masa aku 30 weeks, aku dah pernah kena chicken pox tau. Tu pun jangkit dengan Aqilah jugak. Lepas tu aku risau sangat aduh, not again! Dah la masa tu banyak kes influenza.

Bila asyik batuk dan selsema, aku jadi rimas. Aku taknak lah asyik makan ubat, so aku start research pasal natual remedies untuk selsema dan batuk. Aku buat research dan baca pasa kegunaan essential oils Young Living, dan aku jumpa ni : 

 


 RC ni best sangat, korang boleh guna untuk legakan selsema korang dan anak-anak of course! Tapi RC ni panas tau, so korang kena dilute dengan carrier oil, apa-apa minyak lah macam coconut oil, grape seed oil, olive oil pun boleh. Tapi lagi bagus kalau guna V6 oil Young Living. Dalam V6 Oil semua jenis minyak ada, dan paling bagus! 

Selalu kan kita cari cara nak hilangkan selsema untuk bayi yang natural, hah ni la salah satu opsyen yang ada! Just sapu kat hidung dengan dada, insyAllah cepat je berenti hingus tu. Masa aku mengandung dulu, aku pun sapu lah kat hidung aku, hidung Aqilah. Lega terus selesema T____T

KENAPA EH DAH BELI DARI 2018 PASTU TAK EXPLORE KENAPAAAA. 

So sekarang ni, aku guna all the oils to the fullest tau. Untuk Umar pun it works. Haritu Umar kena selsema kejap sebab jangkit dengan one of my friends daughter, kejap je hilang. Hari pertama dengan kedua memang tidur tak tenang sebab hingus banyak. Lepas sapu RC terus hilang. Pada masa yang sama aku sapu thieves kat tapak kaki dengan spine and diffuse. 

 Berbaloi Ke Beli Set PSK Young Living?

Yes, kalau korang tanya aku. Berbaloi sangat! Berbaloi kalau korang jumpa enroller yang betul-betul guide korang tau. Bukan setakat korang beli, pastu dia just masukkan korang dalam group whatsapp pastu dah! Memang korang takkan explore lah. Tapi kalau korang nak beli dengan aku pun boleh, aku pun dah jadi distributor Young Living sekarang! Group YL aku best sangat dan semua sangat suportive. Spashly kalau kau dari Putrjaya ke Cyberjaya, yang cari distributor Young Living dari Putrajaya, Cyberjaya HAI SAYA LAH TU! Marilah join the club! 

 


 Eeeeeeeeee tengok lah tu siapa tu budak bijak budak sihat Alhamdulillah!


Apa Yang Best Pasal Dew Drop Diffuser Young Living Ni?

1. Boleh set banyak color tau masa pasang dan setiap color tu ada fungsi kesihatan yang tersendiri. Okay ni nanti aku bagitau kat next post k! 

2. Sekali diffuse boleh up to 8 - 10 jam. Korang boleh je guna 24 jam, kalau air habis, korang topup je. 

3. Boleh jugak guna kalau korang taknak diffuse. Just pasang je lampu, pun boleh jadi lampu tidur. Memang terang tau aku dah pernah guna. Tak payah dah lampur tidur. 

4. Setiap pembeliaan diffuser dengan Young Living ada setahun warranty. Yes tu yang penting sebab dulu aku suka beli diffuser kat shopee pastu pakai tak sampai 3 bulan rosak. Ada yang aku beli je terus takleh pakai omg weh sakit hati! 

5. Diffuser Young Living ni tahan lasak tau. Kalau jatuh sebab anak main pun jangan risau dia tak rosak! Hehe

Cantik sangat kan! Okay, dalam next post aku akan bagitau pulak setiap satu benefit untuk setiap oils yang ada dalam PSK set tau. 

 


Ni semua oils yang korang akan dapat dalam PSK. Antara oils yang best sangat dan boleh guna untuk immunity anak-anak adalah frank, thieves, lemon. Most of kawan aku yang guna, Alhamdulillah anak jarang sakit, everyday sapu kat ubun-ubun, along the spine dan tapak kaki anak. Lemon tu boleh guna kalau anak selsema atau demam, titik kat dalam mandian. 

So korang, kalau tengah cari-cari PSK Set Young Living ni, boleh juga beli dengan aku. Tapi yang penting ingat tau, please jangan beli kat shopee, spashly kalau korang tengok harga dia lagi murah, yang tu confirm tak original. 

Anything korang boleh whatsapp je aku kat link bawah :

https://pskyounglivingset.wasap.my/

 InsyAllah aku akan guide korang dan kita belajar sesama ya!






You May Also Like

0 Comments

Jom komen.

Total Pageviews