Joni the geli.

by - January 08, 2011






KAU PAHAM TAK BILA PEGANG MUKA MATA HIDUNG MULUT DIA, DIA AKAN BERTUKAR JADI MACAM

CHUZZLE DELUXE.



Cuma dia tak warna warni macam chuzzle deluxe dan hidung dia panjang dan basah suka cium cium orang -_-. Aku acah acah berani nak pegang dia lepas tu jap lagi aku jerit sebab geli dowh kaki dia merayap rayap kat tangan T_T


Pada minggu lepas eh minggu lepas ke? Pada minggu lepas yang lalu saya dan blogger Ainee pegi teman HudaLelunas pegi beli bini Joni. Ha aku taktau apa nama binatang atas ni, hedhegoc ke headheadache ke heddhegog apa benda tah nama dia, aku panggel chuzzle deluxe je sebab dia comel time aku nak pegang dia, dia pegi bulatkan badan dia sumpah comel, tapi malangnya duri dia tajam weh, downnn. Takot nak pegang.


Duri dia jenis suka tercabut, maka tuan boleh jimat dah kos beli pencungkil gigi di situ. Eleh macam ah aku taktau Huda ngan Sigg mesti selalu recycle bin je duri Joni ni buat korek hidung, tak paling kurang pun, sambung duri Joni banyak banyak buat rantai. Kan?


Ok takde salam takde ucapan sejahtera, aku terus buat entry melulu apa ni weh? Perenggan pun tak hape hape tak tersusun. Joni ni siapa pun aku tak kenal kan kat kau? Okay la Joni ni anak Huda dengan Sigg. Jenis manusia rare je yang bela benda benda macam ni. First time aku tau dorang bela si Joni ni, aku macam WEH APA BENDA NI LANDAK KERDIL KE APA WEH? APSAL LANDAK KECIK WEH TAK CUKUP VITAMIN KE WEH? NASIB BAIK HIDUNG MANCONG MACAM HUDA, elelelelelele aku ni. Nak suruh Huda belanjew burger extrabeganzah lettew. Tapi aku taktau kenapa Joni comel sedangkan Sigg sebagai bapak dia tak ada ciri ciri comel pun, dan ciri warisan dari Sigg yang Joni ada hanyalah, gatal. Pun dah memadai sebenarnya.



Bukan tak teringin nak comolot dengan Joni macam ni.




Masalah dia,


Baru pegang 0.3 saat terus jerit HUDAAAAAAAAAAA BAIK KAU ANGKAT JONI SKANG AKU GELIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.

-_________________-"




***********

Aku tak sabar nak tengok AJL esok. Paling aku tak sabar nak tengok turn Farid Kamil nyanyi. Lagu 'Hana, muka mu di hati ku'. Sama sama kita doa Farid Kamil menang.



Tau?







You May Also Like

35 Comments

  1. ape benda tu? tak penah jumpa pun.. boleh makan ke??

    ReplyDelete
  2. lawak gilaa muka kak hanna. hahha.

    ReplyDelete
  3. haha geli ke ?
    mcm hamster tak geli dia?
    ke lagi geli?

    ReplyDelete
  4. hedgehog la hana.. haha ni hudaluna tido umah kami ni, bawak joni... gelii jugak nak pegang~ hukhuk

    ReplyDelete
  5. farid kamil nyanyi ke? *bunyi cam ketinggalan zaman je i nh*

    ReplyDelete
  6. farid kamil nyanyi ke? *bunyi cam ketinggalan zaman je i nh*

    ReplyDelete
  7. Haha. Binatang tu comel. Okay. Tak ingat nama jugak =.= Nak pegang senang je nak elak duri. Pegang bawah badan dia. Lembut! (;

    Entri terbaru Shag :

    ReplyDelete
  8. heeeee geli kot tapi kalo pegang macam nak campak laju2 kat dinding kot boleh mampus kot KEJAM KOTT haih

    ReplyDelete
  9. @ paeh
    haha 14 kali ulang ayat same

    @ fatul
    boleh makan. haritu i siap buat bbq kot. rugi u tak join. tu ah. tdo lagi kat shell

    @ ieka
    haha muka geli

    @ ery
    ntah la. rasenye 2-2 geli kot tapi yg ni sakit sket sbb duri tajam. tp dia comel sumpahh

    @ huda
    yeke? kem salam hudaaa. aik nama sama. ngehh

    @ tomoko
    ade ah. tgu la tau turn farid kamil nombor 14 kot. last skali. yg pntg dengar lagu dia nak nyanyi :D

    @ shag
    masalah dia dah pegang bwh bdn tapi geli jugak T_T

    @ zarifah
    vadalisme kau ni haha

    ReplyDelete
  10. esok ke AJL tu. terkompius ingt tonite. beria aku p visit kedai2 makan berhampiran, sume pon psg channel sport

    ReplyDelete
  11. aik? memang duri ke tu?
    tak nampak tajam pon..?

    ReplyDelete
  12. Huda Luna tak loginJanuary 9, 2011 at 4:01 AM

    senget kau hana! hahaha tergelak aku baca
    hahahah =P

    ReplyDelete
  13. Huda Luna tak loginJanuary 9, 2011 at 4:01 AM

    nnt pegang joni lg tauuu
    n jumpe lg tauuuuuuuu

    ReplyDelete
  14. haha..huda angkat joni!! comeeeeeeell je~ :D

    ReplyDelete
  15. comelnya joni tapi betoi, betoi, macam geli jek nak pegang hehee. tapi super comel!

    p/s: tak pernah pegang lagi binatang macam tuu.

    ReplyDelete
  16. @ alfablue
    haha jangan eksaited lebih sangat. salu kan ahad.

    @ kembatolo
    duri la. nmpak cam tak duri kan.

    @ huda luna tak login
    aku tak sbr tgu raya cina la gilaaa nak jmpe joni lagi!

    @ fiqah
    yup COMELLLLLL tapi geli nak pegang T_T

    ReplyDelete
  17. bapak smat natang ni. kat mana nak beli? msti sigg suka gunakan duri2 tu untuk gentel.....errr..xpela, xleh cakap kat public...

    ReplyDelete
  18. @ raz
    gentle apakah raz? bagitahu je la raz. alang2 sigg femes, mesti semua peminat dia nak tau raz.

    ReplyDelete
  19. bukan gentle sebenarnya raz. gentel.

    ReplyDelete
  20. supmah sakit perut gelak.sumpahhh.

    ReplyDelete
  21. wey.cute gile!!!!!!!aku mmg minat kot chuzzle.aah,cm same.serius x pnah tau ade bintang cm chuzzle ni...cute.geram geram.busuk x?heee

    ReplyDelete
  22. done follow ur blog
    most of ur ntry sgt funny
    suke2...toink2..

    ReplyDelete
  23. @ roxa
    supmah? haha :P

    @ aimi
    tgk kat tuan dia. joni ni wangi je tuan dia bagi mandi. hehe

    @ kayra
    thanks ;)

    ReplyDelete
  24. amboi dah pandai bergathering dah sekarang neh. stylo tau akk hanna ni. haha.

    ReplyDelete
  25. gelak smpai trsalah taip....bc patbelasratus kali pun stil golak kahkahkah

    ReplyDelete
  26. @ nizamsani
    macam?

    @ kakhudablogburuk
    eeee dengki lettew

    @ roxa
    haha ape yg lawak sangat tah -_-

    ReplyDelete
  27. joni comel. ikut mommy dia ;)

    ReplyDelete
  28. walaupun nmpak menggel;ikan, menggerunkan, p tetep chumell for me;)

    ReplyDelete
  29. @ ween
    haha hidong mancong

    @ fifiey
    memang ngeri tapi comel

    @ hamzah
    macam pondan

    ReplyDelete
  30. joniiiiii..hahahaha..gua xminat natang ni..tp ske hamster..nme dia abang n adek...

    ReplyDelete
  31. hahahah comelnya joni ni... nak tanya kalau kt kedai apa nama spesis joni ni? hihi

    ReplyDelete
  32. @ cimut
    hamster pn huda bela kalau kau nak tau. blm masuk kucing lagi. haha.

    @ yaya
    name die hedgehog tak silap. hehe

    ReplyDelete

Jom komen.

Total Pageviews